Het ‘cadeautje’

Afbeeldingsresultaat voor afbeelding cadeau

 

Klanten zijn het bestaansrecht van je bedrijf.

Zo ook in de beide branches waar ik werkzaam ben, naast het runnen van mijn adviesbureau heb ik nog een passie, namelijk, het mogen werken als parttime hairstylist.

Competenties zoals het beheersen van de sociale vaardigheden, het commercieel, klantgericht denken en handelen zijn een vereiste als professional.

Tijdens mijn werk vertellen klanten hun verhaal (social talk) wanneer zij in de stoel zitten, zo ook de bevindingen over hoe zij de benadering van medewerkers ten opzichte van zichzelf ervaren.

Die bevindingen kunnen positief zijn en ook gaan over aandachtspunten die verbeterd kunnen worden.

 

Hoe kom ik aan die ‘wijsheid’?

Het in gesprek gaan met klanten en dat daardoor klanten ‘bewust en onbewust’ informatie geven, het opdoen van kennis door middel van het volgen van een studie, veel lezen over dit onderwerp enz.

Daardoor was en is nog steeds mijn interesse gewekt en ben ik onderzoek gaan doen over bewustwording van de sociale vaardigheden, specifiek houding en gedrag, ten aanzien van medewerkers in de dienstverlenende beroepspraktijk.

Het onderzoek hield in het observeren en toetsen betreft competenties die van belang zijn ten aanzien van medewerkers.

 

Ook klanten geven aan; het onderzoek doen naar en het beheersen van de sociale vaardigheden is belangrijk.

Klanten vinden persoonlijke aandacht prettig en worden doorgaans graag voorzien van een goed advies.

Aan de professional de taak om door te vragen en informatie te verkrijgen betreft de wens van de klant.

Wanneer klanten niet tevreden zijn, dan hoop je dat dit aan jou wordt verteld want naast tevreden klanten, zijn ontevreden klanten evenzo belangrijk.

Gelukkig doen klanten dat ook.

Quote: ’De klant geeft jouw bewust of onbewuste informatie en jij geeft de aandacht die de klant verdient’!

 

Die informatie krijg je vaak zomaar cadeau en is het aan jou om daar op in te spelen.

Hoe ik erover denk; de wens van de klant is datgene wat zij nodig hebben!

Luister naar je klanten en ga eens op de stoel van je klanten zitten, dan zie je de dingen van uit een ander perspectief!

Maak een fan van je klant!

DOEN!

 

Met vriendelijke klantgerichte groet,

Annemarie

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *